Fòrum d'exalumnes de l'escola Mireia

La incultura de la classe política

La incultura de la classe política Empty La incultura de la classe política

Missatge  Marc Delgado Dj Des 11, 2008 1:27 am

El programa 'Caiga Quien Caiga' de La Sexta ha demostrat el poc coneixement de l'actualitat que tenen molts dels polítics espanyols i catalans, malgrat la tasca que desenvolupen. La reportera del programa, Estíbaliz Gabilondo, va acudir a actes polítics per realitzar preguntes a diferents càrrecs electes sobre esdeveniments o persones que avui omplen les planes dels diaris. Algunes respostes van ser lamentables.

D'aquesta manera, la secretaria d'organització del partit que governa l'Estat, el PSOE, no sap qui és el president de Rússia. Leire Pajín, després de desfer-se en elogis cap a Obama, va afirmar que el president rus era "Putin", enlloc de Medvédev. El president del PP gallec, Nuñez Feijóo, sí que va encertar la resposta. D'altra banda, ni l'exministre de Defensa Federico Trillo ni l'actual portaveu del PP, Soraya Sáez de Santamaria, saben que Lesotho està a l'Àfrica, malgrat que Soraya va intentar dissimular-ho com va poder.

El diputat del PP, Sixto González, tampoc sap on està situat Guantànamo. Per la seva banda, ni el ministre Corbacho, ni l'alcalde de Madrid, Alberto Ruíz Gallardón, ni el diputat de CiU, Josep Sánchez Llibre, saben el nom del president xinès, Hu Jintao. Sánchez Llibre també es va oblidar de Raúl Castro i va afirmar que el president de Cuba era encara Fidel Castro.

La següent pregunta d'Estíbaliz Gabilondo va ser '¿qué es el yihadismo'?. La presidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, va aproximar-se en la seva resposta, malgrat ser poc concreta, però el diputat del PNB, Pedro María Azpiazu, va admetre no tenir "gaire idea". Alvaro Nadal, del PP, també va evitar concretar una resposta.

Finalment, la darrera pregunta va ser "¿qué es cohecho?". El secretari general d'ERC, Joan Ridao, va 'salvar' l'honor dels polítics i va encertar la resposta, però Alejandro Alonso, del PSOE, va afirmar que "es fer una cosa malament malgrat saber-ho". Jesús Membrado, també del PSOE, no va encertar tampoc amb la resposta. El fins ara cap d'IU, Gaspar Llamazares, també va admetre no saber qui era el vicepresident electe dels EUA, Joe Biden.
Marc Delgado

Nombre de missatges : 12
Ubicació : Barcelona
Registration date : 10/12/2008